Sukker/fruktose-avvenning – Uke 3

Da er vi i mål!
En sannhet med modifikasjoner.  Men kuren som jeg startet på hadde en varighet på 3 uker.  Spesielt pga. av det veldig lave fruktsukker-inntaket er dette ikke en diett å følge så veldig lenge.  Men 3 uker har vært lenge nok til å se resultater og kjenne på om kroppen forandres på noen måte.

Så da kan vi like godt se på de positive effektene.  Og de er både mange og fremtredende.

  • Vektnedgang – Vekta har gått veldig bra ned.  På en måned er 4,2 kilo borte.  Dette uten å se på kalorier, karbo eller trenne spesielt mye.
  • Masse energi – Merkbart mer energi i hverdagen. Husarbeid er enklere å få unna og man har lyst å gjøre mer.
  • Bedre humør -Det sier vel det meste. Et merkbart bedre humør, mer positiv innstilling.
  • Bedre trening – Trening går fortere fremover og kroppen kjennes bedre. Både under og etter trening.

Med disse positive effektene er det ikke tvil om at sukkerkuttet fortsetter.  Det er rett og slett ikke verdt å få i seg masse sukker.  Når det gjelder fruktsukker derimot er mengden nødt opp.  Må ha mer grønnsaker og frukt i kosten for å leve sunt. Men også her kan man gjøre fornuftige grep. Få i seg mest mulig av de grønnsakene og fruktene som innehar minst fruktsukker for eksempel.
Har du vurdert å kutte sukkeret?

Spis for å leve, ikke lev for å spise…

Posted in Ny Livsstil.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Dette nettstedet bruker Akismet for å redusere spam. Lær om hvordan dine kommentar-data prosesseres.