Uke 1 – Bomtur

Da er den første uken i jobben med ny livsstil over.  Det er mandag, og jeg har vært på vekta for å få fasiten.  Foreløpig nøyer jeg meg med å publisere forandringen i vekt og BMI, så får jeg heller komme tilbake til vekta etterhvert, når jeg føler meg komfortabel med det.

Status etter 1 uke:
Vekt: -0 kg
BMI: -0

Se det.  En uke med flere forandringer har gitt meg nøyaktig 0 igjen.  Det er jo alltid en herlig følelse.  Men som alltid er det en grunn til at ting blir som de blir, så også det faktum at jeg ikke har gått ned noe i vekt.  Som en huskeliste for meg selv, og tips til andre lager jeg en liste over ting jeg vet ødela for vektnedgang sist uke:

– For lite søvn. For mange netter med for få timer søvn.
– Helgen er alltid vanskelig.  Her er det mye å hente. Det er noen 100-gram som kommer på.
– Ikke ordentlig forberedt. For mange dager med usunne nødløsninger.
– Veldig stor aktivitetsøkning. Fra 0 til 6 timer knallhard trening har nok bygd muskler.

Det vil alltid komme perioder hvor vektnedgangen stopper opp, eller man tilogmed legger på seg litt.  Dette er ganske normalt.  Men det er også ganske normalt å gå ned ganske mye de første par ukene.

Da krummer vi nakken og går på en ny uke. Feilene fra den 1, skal rettes på og forbedres.  Ha en glimrende uke!

Posted in Ny Livsstil.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Dette nettstedet bruker Akismet for å redusere spam. Lær om hvordan dine kommentar-data prosesseres.